• Volg mij

U lijkt een niet-ondersteunde browser te gebruiken...
Verouderde browsers kunnen uw computer blootstellen aan veiligheidsrisico's. Om de beste ervaring te krijgen met het gebruik van onze site, moet u upgraden naar een nieuwere browser.

Dienst Toerisme Oost-Vlaanderen

Wie is Anne Dierickx?


Een gedreven en gepassioneerd marketeer met meer dan 20 jaar succesvolle B2B(2C) marketing ervaring in verschillende strategische en operationele rollen, ook als leidinggevende, en dit zowel lokaal als internationaal. Met een sterke reputatie in het ontwikkelen en ten uitvoer brengen van strategieën en plannen.

Goed georganiseerd, sterk analytisch vermogen, conceptueel denkend, strategisch inzicht, prestatie- en resultaatgericht, klantgericht, commerciële ingesteldheid, aandacht voor detail, goede communicatie- en presentatievaardigheden, hands-on, no-nonsense stijl.

Authentiek leider, leading by example, in staat om mensen te inspireren, te motiveren en aan te zetten om duidelijk omschreven doelen te bereiken.

Expertisedomeinen


  • Opmaken en uitvoeren van strategische en tactische marketingplannen
  • Merken- en portfoliostrategie
  • Digitale marketingstrategie
  • Prijsstrategie
  • Marktonderzoek
  • Onderzoek naar klantinzichten
  • Uitwerken van business cases
                     
  • Lanceren van nieuwe producten en diensten
  • Uitwerken en uitrollen van B2B en B2C omnichannel (online en offline) marketingcampagnes
  • Uitwerken en uitrollen van sales & educational tools
  • Klantreferentieprogramma’s
  • Key Opinion Leader management
  • Organiseren van evenementen
  • People management
  • Project management
  • Product management
  • Content en knowledge management
  • Uitwerken en uitvoeren van opleidingsprogramma’s
  • Tender management
  • Budgetbeheer

Een rijke en gevarieerde ervaring


03-2017 tot 10-2019

PAUL HARTMANN - Benelux

Marketing Manager

Als leidinggevende van een team van 12 marketeers verantwoordelijk voor de planning en uitvoering van de marketingactiviteiten voor alle productgroepen (surgical, wondzorg, incontinentiezorg, desinfectie en personal health care) en voor alle klantsegmenten (ziekenhuizen, woonzorgcentra, thuiszorg, apotheken).

05-2016 tot 02-2017

BAXALTA / SHIRE - België

Senior Product Manager Hematology

Verantwoordelijk voor de strategische plannen op korte en middellange termijn en de uitvoering ervan, voor ADVATE stollingsfactor VIII.

01-2016 tot 05-2016

PAUL HARTMANN - België

Marketing Supervisor Risk & Wound

Verantwoordelijk voor de planning en uitvoering van de marketingactiviteiten voor de productgroepen surgical en wondzorg.

11-2008 tot 12-2014

MÖLNLYCKE HEALTH CARE - Global

Global Marketing Manager New Products & Channels

Samen met een cross-functioneel team verantwoordelijk voor het uitwerken van het business plan, de marketingstrategie en het portfolioplan voor een nieuwe productcategorie (business development project).

Global Category Director Trays & Drapes

Als leidinggevende van het global marketingteam verantwoordelijk voor het langetermijn portfolioplan en voor het opstellen en ten uitvoer brengen van het strategisch marketingplan.

Sales Operations Manager Surgical Proceduretrays EMEA

Begeleiden en ondersteunen van de lokale sales- en marketingteams bij de implementatie van de strategie en het marketingplan voor chirurgische proceduretrays.

Global Product Manager Surgical Proceduretrays

Marktonderzoek en positionering van chirurgische proceduretrays, en ontwikkeling en implementatie van de strategie en het marketing-communicatieplan.

02-2001 tot 10-2008

MÖLNLYCKE HEALTH CARE - Benelux

Marketing Manager Surgical

Als leidinggevende van een team van 6 marketeers verantwoordelijk voor het uitwerken en uitvoeren van alle sales- en marketingactiviteiten, en voor het ontwikkelen van programma’s om de efficiëntie in de verkoop van chirurgische proceduretrays te verhogen.

Brand Manager Surgical

Verantwoordelijk voor het beheer van het lokale productassortiment en voor het ontwikkelen en implementeren van de lokale sales- en marketingprogramma’s.

09-1990 tot 06-1991

Postgraduaat sales & marketing management

Met grote onderscheiding afgerond aan het Hoger Instituut voor Postgraduaat Onderwijs (HIPO Liedekerke).

01-1989 tot 01-2001

BECTON DICKINSON Medical Division - Benelux

Na een eerste periode als sales- en marketingassistente de stap gezet naar de verkoop als vertegenwoordiger voor Oost- en West-Vlaanderen. Daarna als Product Manager en later als Marketing Manager (met een team van 3 marketeers) verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van de medische divisie.

08-1984 tot 12-1988

PHILIPS PROFESSIONAL SYSTEMS - België

Als administratief assistente van de afdeling Publiciteit & PR mijn eerste stappen gezet in de marketingwereld en verknocht sindsdien.

09-1982 tot 06-1984

Economisch hoger onderwijs

Met onderscheiding afgerond aan de Industriële Hogeschool van het Rijk (IHSR Gent).

Meer resultaat halen uit je marketing inspanningen? Zet je strategie op scherp!

Sterk in marketing. Van strategie tot executie. Met passie en engagement.
  • Leliestraat 10, 9500 Geraardsbergen, België
  • BE 0744.887.051